Thailand & Maleisie!

Hee alleemaal,

sorry dat ik zo lang geen verhaal heb gepost! maar het schiet er gewoon bij in als je aan het reizen bent..

maar dan nu een poging om mijn bevindingen van de afgelopen maand, waarin ik bijna heel Thailand en Maleisie heb gezien, even kort samen te vatten..

Na het noorden van Thailand te hebben bezocht was het de hoogste tijd om wat verkoeling te zoeken op een van de vele eilanden. Mijn eerste stop is Koh Phanang, het eiland wat bekend staat als het party eiland van Thailand met de legendarische full moon party's(strandfeest met zo een 30 duizend man). Helaas heb ik een beetje verkeerd geplannend om een full moon party mee te maken, maar ach.. genoeg feestjes in het leven. Des al niet te min is hier genoeg te beleven, leuk hostel met leuke mensen en meer heb je eigelijk niet nodig:P het is hier eigenlijk net een strandvakantie. Overdag beetje zwemmen, beachbal, s'avond filmpjes kijken en buckets drinken op het strand en techno feestjes in de jungle..

En dan door naar Koh Tao. Ik heb begrepen dat dit een van de goedkooptse en mooiste plekken ter wereld is om te leren duiken. Nou zo ee kans laat ik niet schieten dacht ik zo! en ik besluit om lekker actief een duikcursus te gaan doen. En het is geweldig! De cursus duurt vier dagen met theorie lessen om 8 uur in de ochtend en ochtend duik sessies om 7 uur. ha uislapen zit er even niet in. Overdag is het dus studeren en duiken en s'avond BBQen op het strand en het eiland verkennen op scooters. Dit allemaal met onze super gezellige duikgroep en instructeurs! Cursus gehaald! en me Open Water Diver certificaat is binnen;)

Ik vervolg mijn reis naar Koh Phi Phi aan de westkust. Misschien wel het mooiste eiland van Thailand. Het leven gaat hier hetzelfdee gangetje als in Koh Phanag, beetje strandhangen, een trip naar de Beach (uit de film The Beach) en verder rlxen en de toerist uithangen. Hier heb ik voor het eerste 1 dagje last van mijn maag, ha valt me alles mee het wennen aan de azietische keuken. Verder bezoek ik nog Railay beach en Krabi. en voor ik het weet is het tijd om Thailand alweer te verlaten, want ik heb maar een 30 dagen visum...

Ik pak nog even Paulu Langkawi mee, een eiland in Maleisie en dan door naar KL. Het is goed te merken dat Maleisie een compleet ander land is dan Thailand: geen chaos overal, alles is ietsje duurder, vrouwen lopen rond met hoofddoeken, en alcohol is veel duurder en wordt zelfs op heel veel plekken niet geschoken. Maleisie is gewoon iets minder levendig dan Thailand. Wel spreekt iedereen hier een beetje engels, wat erg handig is!

In KL ontmoet ik een van de backpackers uit Thailand, ha facebook is toch wel handig:P en we reizen een weekje samen naar de cameron highlands en national park tamen Negara. De cameron higlands is echt heel rlxd, het daar namelijk altijd kouder dan 20 graden! to do: Theeplantages, strawbarry farms, wandeltochten en lekker genieten van het koude weer;). Na vijf dagen in de highlands is het tijd om de Jungle weer eens op te zoeken. Na een boottocht van drie uur komen we aan in een klein dorpje midden in de jungle. Hiervandaan beginnen alle wandelroutes en trektochten. Spannend zo een jungletocht, vooral omdat er overal leeches(bloedzuigers) op de loer liggen. en dat is een goed teken volgens de kenners want dat betekend dat er ook wilde dieren aanwezig zijn! gezien: Tapir, tarantulla's, apen, hagedissen, leeches, en heel veel insecten:s en een King Cobra(meest dodelijke slang ter wereld) naast ons hostel. Jungle was leuk maar ik hou toch meer van de bergen, zonder alle enge insecten en andere beesten:P

Na alle jungle avonturen is het tijd om weer de steden op te zoeken, en weer eens lekker warm te douchen en een beetje luxer te leven:p. KL is daar uitermate geschikt voor. het centrum is namelijk volgebouwd met shoppingmalls met AC, restaurants en bioscopen etc.. ook heb ik de havenstad Meleka bezocht(was in de 17de eeuw in handen van NL). Zo dat was even een boel info van waar ik ben geweest.., ha, druk schema dus:P

Ik heb Maleisie nu wel gezien en vlieg morgen naar Borneo en daarna Singapore en Bali, thanx to AirAsie die vluchten voor rond de 30 euro aanbiedt;)

zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte!

Tot de volgende keer! X Jan

PS ik weet niet wanneer ik weer een verhaal ga posten.. heb eigelijk niet zo een zin om een blog bij te houden.. wellicht zal ik facebook maar gaan gebruiken voor mijn status reports;)
PSS hoe is het met jullie!? lekker aan het genieten van de zomer?

Reacties

Reacties

Feodor

jooo Jan!! eindelijk weer eens een teken van leven :) lekker veel meegemaakt zo te zien..en " een van de backpackers uit Thailand" was een dame toch ;) hehe succes ermee! Enjoy!

ps hier draait alles lekker door! Joachim is ook vertrokken voor 3 maanden.. en het weer in NL is alleen erg wisselvallig, maar daar is het NL voor

Si & Nien

Ko`tje lieverd,

Klinkt allemaal super geweldig!
Er zitten alweer een aantal memorabele quotes tussen hoor =D. We missen je daardoor nog meer, desalniettemin is Nic ook een topper! ;)
Ga vooral zo door met genieten en doe maar lekker wel blogs posten!

Dikke kus! PowowowowowowowowPOW

Iris xs

HE Jan!

Tof verhaal en echt mooie foto's!! Wat een vet eiland zeg. SUUUper cool dat je je PADI hebt gehaald, de duikers vermeningvuldigen zich snel in onze groep. Ik kijk al uit naar onze duikvakantie volgend jaar!

XXX

Ps. Jammer als je geen blogs meer gaat schrijven, maar ik weet hoe irritant het is :) Gelukkig zit iedereen hier 24/7 op FB dus het moet geen probleem zijn je daar te volgen.

Matti

JanKo, ziet er geweldig uit! Veel bekende plaatjes, en meer. Superrelaxed daar toch?

Geniet ervan en we gaan zeker een keer duiken.

Mariek

Ziet er goed uit Jan! Bedankt voor weer 15 minuten studieontwijkendgedrag. Heel veel plezier nog en ik wat iris XS zegt: Welkom tot de duikfamilie... Kan niet wachten tot we met z'n allen in de Rode zee liggen ;) XXX

Paul

Ziet er erg goed uit allemaal Jan, en de verhalen klinken ook goed! Veel plezier in Indonesie en Singapore! De rest van de verhalen lees ik wel op Facebook ;-)!

Soraya

Janneman! Ik was ook een beetje vergeten je blog te checken, dus zal niet boos worden dat je er weer mee stopt. Maar het was wel heeeel fijn om te lezen. Heel herkenbaar :D Alle herinneringen komen weer terug! En je moet echt verder gaan duiken!!!! Probeer ook een night dive bijvoorbeeld. Super spannend en leuk!
Hier gaat alles ook goed, begin overmorgen aan m'n PhD. Aaaa!
Nou heeel veel plezier nog en tot ziens,
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!