Bangkok, Chiang Mai, Pai, Songran festival!

hallo allemaal!

Al een tijdje op pad dus tijd voor een update. Laten we bij het begin beginnen:Bangkok! na een vlucht van 11 uur kom ik rond het middag uur aan in Bangkok, het is er warm, benouwd en het stinkt. Heb het gevoel dat ik in het apenhuis van artis ben beland. Op weg naar me hostel valt het me op dat iedereen is bewapend met een waterpistool.. wat blijkt: ik ben op de eerste dag van het Songkram festival aagekomen, ofwel het waterfestival, ter gelegendhied van het thaise nieuwe jaar (ok, met een beetje research had ik dit moeten weten) maargoed verassingen zijn vaak leuk! vanaf het middag uur staan staan de straten van bangkok dan ook vol met feestende mensen die elkaar allemaal nat gooien en elkaar nieuw jaar wensen door een mengsel van eucalyptuspoeder en water op elkaars gezicht smeren. super leuk, en fijn tegen de hitte! De stad is voor drie dagen veranderd in een plek vantotale chaos, (het is beetje te vergelijken met koningendag alleen dan veel groter en met water gooiende mensen). Alle thaise mensen kunnen hun geluk niet op, echt bizar hoe vrolijk en vriendelijkiedereen is. Mooi binnekomen zo dacht ik. Vedrder zijn er in mijn Hostel, Lub'd, genoeg backpakkers om mee op te trekken dus vriendjes maken is snel gedaan. De fiestocht die ik kado heb gekregen was ook echt super leuk! Thanx guys;) Verder smaakt het thaise eten erg goed! vooral het verse fruit en gebakken banaanpannekoeken op de markt doen het goed:)

Na drie dagen Bangkok ga ik met de nachttrein naar Chaing Mai. Deze stad zit vol met relaxte hippie achtige backpakkers en je kan hier ook niet heel veel anders doen dan chillen.. Overdag is het eigenlijk te warm om iets te doen dus verdrijf ik me tijd met boeken lezen in hangmatten en spelletjes spelenmet de andere wereldreizigers. Ook heb ik het nu albijna welgezien met alle markten en tempels:P, die zijn namelijk in op elke hoek van de straat wel te vinden. maar goed, genoeg gezelligheid hier dus! Na nog een mooie mountaibike tocht door een van de vele national parks vertrel ik naar Pai!

Pai is een klein hippe achtig dorp in het noorden van Thailand. De straten staan vol met lounge cafe's, reggeabars en thee huisjes. Er wordt sowieso heel veel reaggea gedraaid hier in het noorden.. en ook is iedereen fan van Bob Marley. Het leuke van Pai is dat er niet veel verkeer is en je er dus lekker kan rondtouren met een brommer door de bergen. Dat heb ik dus ook gedaan:) wist niet dat scoorter rijden zo leuk kon zijn! ook heb ik me eerste jungle tocht, (zonder gids, maar met een gekke Ier en en Brit) overleefd!

Het rondreizen begin ik nu aardig onder de knie te krijgen en bevalt me zeer goed:). Ik ben nu in weer in Bangkok vertrek morgen naar de oostkust eilanden endaarna de westkust. genoeg te doen ende tijd vliegt!

Ps Ik heb een Thais nummer, erg handig voor hier, maar jullie kunnen mij dus ook bereiken;): +66 876972238

Pss Ok en ik heb wat moeite met het uploaden van foto's.. dus even afwachten of dat gaat lukken. internet is hier wel overal aanwezig, maar niet echt snel. en het verkleinen van foto's, om up te loaden, wil ook nog niet echt lukken

all right, that's it. tot ziens!

Reacties

Reacties

Saskia

Heey Jan!
Goed om eindelijk iets van je te horen! We vroegen ons al af of je nog leefde ;) Tof dat je het zo naar je zin hebt, keep up the fun en blijf je avonturen posten! :D

Henk

Hee Jan, Leuk verhaal man, klinkt goed!

Veel plezier!!

Paul

Klinkt goed Jan! Veel plezier nog!

Rebecca

Hi Jan,
Leuk verhaal en leuke foto's! Geniet ervan.
Groetjes van ons 3en

Iris XS

Jungle, scooter- en fietstocht, local festival, hangmat, markt, tempel, enorme hagedis én Bob Marley?? Wow je kan al bijna weer naar huis Jan :) have fun! XX

Iris XL

Beter dat je het naar je zin hebt daar! Kan je een bananenpannekoek opsturen? Veel plezier nog! X

Feodor

Heeeej Jan! Klink goed man! echt mooie binnenkomer met zo een waterfestival =] en zo te horen ben je nog behoorlijk actief met sport bezig

Enjoy!

Steven

Good busy Jan! Ziet ernaar uit dat je een hele goede tijd hebt daar, veel plezier nog:D

Boris

Gaat lekker zo te zien! Leuk dat ze dat waterfeest voor je hadden geregeld:) Ben benieuwd naar je verdere avonturen, en veel plezier daar!

alex

He, Ka Chueng had ons nog een ander spannender verhaal vertelt. Ik weet dat je het naar je zin hebt, maar waar is je blog met de pikante verhalen? :)
't ga je goed!

Jochie

Bedankt voor dat nummer man! Dan kunnen we je tenminste wel bereiken als we je na een dronken avondje poema proberen op te bellen:) Have fun!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!